Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Descopera Bali Indonezia alături de noi

Data publicare articol: 27 nov 2023

🌺 Descoperă Splendoarea Baliului cu Agenția Traveliana: O Călătorie Excepțională prin Paradis 🌴

În căutarea aventurii supreme și a unei escapade într-un colț de rai, echipa Traveliana s-a îndreptat spre inima Indoneziei, explorând fiecare colț al insulei fermecate, Bali. O incursiune memorabilă care a cuprins Kuta, Ubud, Tulamben, Nusa Dua, Nusa Penida, Gili Air, Gili Trawangan, Nusa Lembongan și Nusa Ceningan.

Kuta: Pulsația Plajelor și a Culturii Urbane

În Kuta, atmosfera vieții de noapte se îmbină perfect cu plajele întinse, oferind o privire în lumea vibrantă a Baliului modern. Aici, am descoperit cele mai încântătoare locuri de cazare și am experimentat bucuria surf-ului pe valurile sale celebre.

Ubud: Sanctuarul Artei și Culturii

Ubud ne-a cucerit cu farmecul său autentic și peisajele spectaculoase. Templele sacre, rizierele în terase și atelierele de artă au făcut din Ubud o destinație de neuitat, unde am trăit experiențe autentice și am descoperit secretele culturii balineze.

Tulamben: O Subacvatică Plină de Mister

Pentru iubitorii de scufundări, aventura noastră în Tulamben a fost o călătorie subacvatică fascinantă. Vechile epave și recifele bogate în biodiversitate au creat o experiență subacvatică de neegalat, iar echipa noastră a facilitat fiecare moment sub apă.

Insulele Gili: Relaxare și Aventură

Navigând între Gili Air și Gili Trawangan, am descoperit insule izolate cu plaje spectaculoase și atmosferă relaxată. O escapadă care a inclus nenumărate activități acvatice și relaxare pe plajă, cu coordonarea perfectă a echipei noastre.

Nusa Dua, Nusa Penida, Nusa Lembongan și Nusa Ceningan: Nirvana Tropicală

Aceste insule au oferit o oază de liniște și frumusețe naturală. Cu plaje izolate și apusuri incredibile, fiecare moment petrecut pe aceste insule a fost o întrupare a relaxării și răsfățului.

Bali prin Ochiul Agenției Traveliana

Echipa noastră a făcut o călătorie prin Bali cu pasiune și dedicare, iar acum suntem gata să împărtășim fiecare detaliu magic cu tine. Dacă visezi să explorezi această destinație de vis, Traveliana este aici pentru a-ți oferi cele mai bune sfaturi, pachete personalizate și o experiență care să depășească așteptările.

Ia-ți Biletul pentru O Călătorie în Bali cu Traveliana

Indiferent dacă ești în căutarea aventurii subacvatice, a explorării culturii sau a relaxării pe plajă, echipa Traveliana te ghidează pas cu pas. Contactează-ne acum pentru a-ți rezerva călătoria și pentru a descoperi frumusețea autentică a Baliului alături de noi! 🏝️🌅

Data publicare articol: 15 mai 2023

Grecia cu masina proprie!

Riviera Olimpului este formata dintr-o serie de statiuni care se intind pe o distanta de aproximativ 60 de kilometri la poalele Muntelui Olimp si care au iesire la Marea Egee. Distanta din Romania cu masina personala este de aproximativ 800 de kilometri. Se poate lua si avionul spre aeroporturile din zona. Cel mai mare aeroport din zona este cel din Salonic insa el nu se afla pe Riviera ci mai trebuie parcursi cativa kilometri suplimentari de acolo pana la destinatie. Riviera Olimpului incepe de la statiunea Methoni din nord pana la statiunea Nei Pori din sud.

Bootstrap Image Preview

Methoni se afla la doar 50 de kilometri de Salonic. Este o statiune nu foarte frecventata de turistii romani, deoarece nu e este, nici pe departe, cea mai ieftina de pe Riviera Olimpului. In mare parte aici se gasesc mai multe vile de lux si mai putine unitati de cazare pentru turisti. Plaja este extrem de lunga insa foarte ingusta.

Paralia Katerini este situata la aproximativ 80 de kilometri de Salonic si probabil din acest motiv este cea mai dezvoltata statiune de pe Riviera Olimpului. Cea mai mare mandrie a statiunii o reprezinta plaja, care a primit Steagul Albastru, lucru care certifica faptul ca e curata, bine amenajata, iar apa este limpede. Paralia inseamna de fapt plaja in limba greaca, iar acest lucru spune totul.

Olympiaki Akti este o statiune mica, cunoscuta si sub denumirea de Olympic Beach. Se afla la doar trei kilometri de Paralia Katerini, iar plaja este premiata cu Steagul Albastru. Ea este principala atractie a statiunii insa atat in stanga cat si in dreapta, la distante foarte mici, se afla statiuni care ofera numeroase alternative care pot transforma vacanta intr-una de vis.

Bootstrap Image Preview

Leptokarya are o plaja cu nisip fin, fara pietre, mai multe situri arheologice importante si o pestera despre care se spune ca acolo s-a nascut mitul lui Orfeu. In mare este o statiune indicata pentru o vacanta in familie, alaturi de cei mici, care se pot distra in siguranta pe plaja si care pot invata putina istorie si o mica parte din mitologia antica greceasca.

Platamonas este o statiune usor atipica fata de celelalte de pe Riviera Olimpului deoarece este ridicata pe orasul antic Herakleion. Plaja este superba insa aici poate fi vazut si altceva cum ar fi Castelul Bizantin. In apropiere se afla si biserica Agia Paraskevi, sapata in stanca, unde se afla moastele unei sfinte considerata protectoarea nevazatorilor.

Nei Pori este o statiune construita recent pentru ca majoritatea constructiilor sunt noi. Este situata intre Marea Egee si Muntele Olimp. Reteaua de drumuri si portul ii permite sa ii conecteze pe turisti cu mai multe destinatii din apropiere. Putem spune ca statiunea este impartita in doua zone care se disting usor. In centru se afla o biserica, iar langa ea se organizeaza saptamanal un targ la care taranii isi desfac marfa. Plaja de aici este ideala pentru o vacanta in familie deoarece apa ajunge cu greu pana la mijloc chiar si dupa ce se inainteaza 30-40 de metri in larg. Are Steagul Albastru si este foarte bine amenajata.

Descopera Portugalia – surf si nu numai

Data publicare articol: 20 oct 2022

Recent m-am intors din a 2 a vacanta in Portugalia, data trecuta fusesem in 2019, inainte de pandemie si practic nu aveam nicio asteptare, intrucat vizitasem deja Lisabona, Sintra si Algarve, stiam cam la ce sa ma astept, insa vroiam sa mergem din nou la surf.

Si cum cele mai bune conditii pentru surf in Europa si relativ aproape de Romania (zbor direct, sambata cu Wizz Air) este in tara Fado-ului, iata ca ne-am intors.

Experienta cu surful a inceput in Tenerife, apoi in Gran Canaria (aici nu am avut valuri potrivite) apoi Portugalia, in Algarve.

M-am gandit sa va povestesc din experienta mea legata de acest sport minunat, cel mai solicitant facut de mine pana acum, unde chiar trebuie sa ai ceva conditie fizice, altfel nu ai ce cauta, fiind si destul de periculos, considerat a fi un sport extrem, dar si destul de costisitor (cazare, mancare, transport, inchiriat echipament, lectii surf, etc.)

Daca vrei sa imbini vizitatul cu surful, asa cum am facut noi, este destul de complicat, pentru ca nu esti dedicat intru totul acestea activitati si dupa cum spuneam este unul din cele mai complexe.

Iti recomand sa iti aloci minim o saptamana numai pentru asta, daca vrei sa ai si rezultate. Nu tot timpul ai conditii optime ( nu sunt valuri propice – fie prea mari , fie deloc, ori e furtuna/ploua, oceanul este prea agitat pentru nivelul tau de experienta, ori ai obosit si vrei o zi de pauza). Apoi, sa mai ai timp, inca o saptamana, de odihna si de vizitat diverse locatii, deoarece Portugalia este extrem de ofertanta, din toate puntele de vedere: istoric, gastronomic, diveristate a naturii, viata de noapte etc.

Iti povestesc cum ne-am facut noi traseul pentru a alege ce variata ti se pare mai convenabila, cate statiuni si orase poti vizita, pentru a practica acest sport fabulos.

Am aterizat in Lisabona si pentru ca fusesem si data trecuta, dar ne-am placut foarte mult datorita misterului ei, am mai mers odata la Sinta si am vizitat, din nou, Quinta da Regaleira. Daca nu ai ajuns aici niciodata, iti recomand sa iti aloci cel putin 2 zile pentru a vizita cele 7 castele , obligatoriu cel mentionat anterior, plus Castelul Maurilor (cel mai vechi), Palatul Pena (cel mai colorat si impunator), dar si parcul si gradinile Castelului Monseratte, ce nu l-am vizitat pan acum, ramane pentru data viitoare, inteleg ca ar fi cel mai spectaculos dintre toate, ne spunea un om de-al locului. Apropo, pentru a ajunge la Sintra am folosit Uber-ul, foarte ieftin, pentru o distanta de 30 minute parcursa din Lisabona.

Urmatoarea zi, am plecat spre prima zi de surf, din aceasta excursie, la Praia do Guincho, o plaja in vest, ce se afla situata la 1 ora si 30 minute de cazarea noastra din Lisabona, unde am ajuns cu mijloc de transport in comun, tren pana in Cascais (oras ce l-am vizitat data trecuta ce iti recomand sa il bifezi) si autobuz pana la plaja.

Deoarece oceanul era foarte agitat, nu am reusit sa facem multe ridicari pe placa, te simteai ca intr-o masina de spalat, intrucat valurile erau foarte puternice, asa ca instructorul a spus ca putem sa ne reintorcem urmatoarea zi si sa recuperam pentru ziua anterioara.

Iti recomand sa iei lectii de surf de la o scoala acreditata, initial daca esti incepator, sa nu te duci de capul tau, deoarece ocenul este foarte periculos si imprevizibil. Conteaza foarte mult si cum inveti sa faci ridicarea pe placa, daca prinzi rapid miscarea, evoluezi destul de repede, daca inveti gresit, iti va lua mult sa corectezi. Pe noi o ora si jumatate ne-a costat 40 euro de persoana, cu placa si neopren inchiriate de la scoala de surf.

Apoi ne-am bucurat de plaja, existau sezlonguri de inchiriat si plaja era certificata cu Blue Flag, cam ca toate din Portugalia, ce atesta calitatea superioara a plajei si apei; existau si scrumiere pe plaja ce puteau fi folosite, de asemeni salvamari in caz de primul ajutor si un restaurant cu mancare internationala, variata.

In urmatoarele zile, am inchiriat masina si am mers spre Porto (in drum am oprit si la Fatima - sanctuar catolic ce merita vazut daca esti credincios) unde am ramas impresionati de acest “muzeu in aer liber”, cum bine spunea un prieten.

La Porto am bifat in 2 zile: Castelo do Queijo, fortareata din secololul 17, stradutele din centrul vechi ce merita explorate la picior, podul Luis I ce se afla in renovare ; recomand vizita la una dintre cramele de vin ale orasului, daca esti un cunoascator, poti face o degustare autentica a faimosului vin de Porto sau o plimbare cu barca pe raul Duero; apoi am mers la una din cele mai apropiate plaje, Praia de Matosinhos, de langa orasul cu nume omonim, unde poti face kite- surf daca ai echipamentul necesar, poti inchiria o placa de surf plus costum de neopren, daca esti deja cunoscator, sau poti lua lectii de surf la una din scolile acreditate din zona; cea vizitata de noi avea chiar instructor campion national in Portugalia la surf, in unul din anii precedenti pandemiei.

Cu gandul ca ne vom reintoarce in Porto sa il exploram mai in detaliu, plecam spre Nazare.

Inainte de a ajunge la destinatie, am oprit pentru pranz in orasul Aveiro, mica Venetie a Portugaliei, unde laguna cu acelasi nume este strabatuta de barcute din lemn multicolore, ce sunt si principalul punct de atactie al orasului. Merita sa vizitezi si piata de peste si sa mananci un crevete proaspat, sau cat mai multe fructe de mare daca iti plac, oriunde in acesta tara le vei gasi proaspete si gustoase.

Dupa pranz, am mai oprit la o alta plaja de surf, recomandata de un localnic din Aveiro, Praia - Vaga Splash, unde exista si o scola de surf secreta, dar si o cafenea. Plaja cu nisip fin, cu salvamari ce te supravegheau si aveau arborat stagul rosu, deoarece oceanul era destul de agitat, fara turisti, cunoascuta mai mult de localnici, un loc bun pentru deconectare.

Seara am ajuns in Nazare, o statiune ce intai mi-a dat impresia de un loc bun pentru Senior Voyage.

Insa, de ce pusesem in itinerariu aceasta locatie, deoarece este locul unde s-a facut surf pe cel mai inalt val din lume, la Praia do Norte, reusita omologata si de Guinness Book, un american a realizat aceasta performanta, urcand pe val inalt de 22 metri, in anul 2011; apoi un Brazilian i-a doborat recordul in 2013, urcand cu un val inalt de 30 m. In 2020, tot aici, s-a doborat recordul Guinness de catre prima femeie, o brazilianca , ce a facut surf pe cel mai inalt val masurat de 22,4 metri.

Bootstrap Image Preview

De atunci, Nazare este o destinatie unde se merge tot anul, primavera si vara pentru turistii obisnuiti, iar din octombrie pana in februarie pentru sezonul “valurilor uriase” , unde surferi experimentati iau parte la diverse competitii de profil.

Primarul acestui oras a stiut sa profite de aceasta “comoara ce se afla in curtea din spatele casei”, Nazare avand un canion adânc subacvatic, indreptat ca o sageata spre oras , ce concentreaza energia umflaturii valurilor. Iarna se creaza umflaturi ale valurilor puternice din Oceanul Atlantic. De altfel si Primul Ministru al Portugaliei a promovat destinatia Nazare, fiind prezent chiar la inaugurarea filmului de promovare a orasului, in Times Square, New York, SUA.

Pentru o lectie de surf de o ora si jumatate, 2 adulti , 2 placi si 2 neoprene au costat 60 euro si recomand cu caldura Scoala de Surf din Nazare, cu instructori ce ne-au corectat pozitia pe placa si de atunci am reusit ridicarea de fiecare data, urmand pasii explicati de catre acestia.

Dupa ce ne-am propus sa ne intorcem si aici, bineinteles, plecam spre ultima destinatie din itinerariul nostru si anume, Ericeira. Aceasta este singura rezervatie de surf din Europa, unde toata lumea este concentrata pe un singur lucru si anume surful.

De ce a fost Ericeria aleasa pentru a reprezenta locul 1 din Europa cand vine vorba de acest sport? Deoarece are o consistenta si valuri de inalta calitate, pe toata perioada anului, atat pe plaje de incepatori sau intermediari cum este si Praia Ribeira D’Ilhas, unde este necesar sa ai pantofi de apa, intrucat plaja este mai mult stancoasa, decat cu nisip; de aici am inchiriat si noi 1 placa de surf, 2 neoprene si 2 perechi de incaltari de apa, pe care am platit 80 euro pentru 72 ore. Pentru surferii mai experimentati sau experti, recomand Praia dos Coxos, ce este cu un grad mai mare de dificultate.

Intrastructura este de asa natura incat in orice punct de belvedere zaresti o statuie ce exemplifica un surfer pe placa; exista magazine specializate ce vand in mare parte numai echipamente si imbracaminte pentru surf, sunt o multitudine de scoli de surf, de unde poti lua lectii, in functie de nivel, poti inchira echipamentul si exista tabere de surf, care de multe ori au inclus si micul dejun; aici te poti caza intr-o camera cu mai multe persoane de acelasi sex , ce au baie la comun sau in camere duble, cu bai private.

Viata de noapte este foarte activa, multi tineri vin aici pentru a invata tainele acest sport, din toate colturile lumii . Am intalnit multi spanioli, englezi, americani, nemti, francezi, dar si israelieni.

Avand masina inchiriata, am profitat si am explorat si alte plaje din apropiere cum ar fi : Praia Foz do Lizandro sau Praia de Sao Juliao , plaje cu nisip fin, bune pentru incepatori, unde scolile de surf veneau si isi filmau elevii, pentru a le face seara un instructaj si pentru a corecta eventual pozitia incorecta a elevului,ce o avea in momentul in care executa ridicarea pe placa. Astfel esti ajutat sa nu mai repeti greselile si progresezi mult mai rapid.

O alta locatie ce nu trebuie ratata este si Peniche, unde se tine si Campionatul Mondial de Surf. Aici plajele sunt doar cu nisip fin si exista la fel, multe scoli specializate si infrastructura pentru promovarea acestui sport. De asemeni si Praia Baleal, in nord de Peniche sau Praia da Area Branca (locatie unde am fost si noi), in sudul acesteia sunt plaje numai bune pentru incepatori si intermediari.

Ultima locatie pe care as mentiona-o este Lagos, in sudul Portugaliei, poate cel mai vibrant oras din Algarve, in apropiere aflandu-se si faimoasa pestera Benagil, ce poate fi vizitata numai pe apa, daca inchiriezi un caiac sau un stand up paddle, pentru a ii admira frumusetea.

In cazul in care vrei sa faci surf, exista mai multe scoli ce ofera echipament si lectii, insa de multe ori trebuie mers pe partea de vest, la 30 minute de mers cu masina, dupa oraselul pescaresc Sagres, intrucat pe partea de sud, nu sunt valuri suficient de mari pentru surf.

In concluzie acestea ar fi principalele locatii unde iti propun sa iti petreci vacanta la surf. Pentru mai multe tips & tricks, stii unde sa ne contactezi. Calatoreste, de restul ne ocupam noi!

Blog Traveliana

Povesti frumoase din destinațiile vizitate.

Data publicare articol: 15 sept 2022

Egipt, o destinatie din top 10

De ce spun ca Egiptul se afla in top 10 al destinatiilor din lume? O sa incerc in articolul de mai jos sa te conving ca asa este si sa-ti doresti sa mergi cat mai repede.

Partea pragmatica a organizarii unei excursii in Egipt este una dintre avantajele pe care noi romanii o avem, exista zboruri directe din principalele orase ale Romaniei care te conduc in Egipt in mai putin de 5 ore. Deci putem pune drumul pana acolo ca fiind un plus pentru a vizita destinatia.

Chiar daca nu ai fost pasionat de istorie si lumea antica nu ai cum sa nu fi auzit de Cleopatra, Piramidele din Giza, Egiptul Antic, de Valea Regilor si Luxor, Nilul si mirajul celui mai lung fluviu din lume. Toate acestea te astepta la doar cateva ore de hotelul din statiunea aleasa.

Daca alegi sa vizitezi Valea Regilor vei fi uimit de minunatele temple ramase inca intr-o stare foarte buna, acestea fiind dovada vie a unei mari civilizatii de mult apuse. Valea Regilor este “locul ales” unde au fost descoperite peste 61 de morminte ale faraonilor din Egiptul Antic. Morminetele lor sunt dovada vie a stilului de viata, a lucrurilor in care credeau, a obiceiurilor si a educatiei de atunci.

Piramidele din Giza sunt cu siguranta un obiectiv obligatoriu de bifat in aceasta viata deoarece fac parte din cele 7 minuni ale lumii, singura pastrata in intregime si cea mai veche dintre ele, anul 2560 inainte de Christos (peste 5000 de ani). O sa va povestesc cum am intrat in Piramida lui Keops, lucru pe care mi-l doream de mult timp si ma bucur atat de mult ca am facut-o. A fost ca o calatorie prin viata, cu bune si cu rele, cu temeri si lucruri bune. Am intrat, cu teama, nestiind ce ma astepata, stiam doar ca e destul de stramt locul. Asadar, intrarea este serpuita printre stanci, si apoi ajungi la un culoar cu inclinatie de 35 de grade care urca, nu mai inalt de 1.20 si lat de 1.50. Pe acest culoar urcau si coborau o multime de oameni din toate colturile lumii. M-am simtit ca in turnul Babel: tineri, varstnici, omameni din diferite locuri ale lumii cu un singur tel, urcarea pana in camera mortuara a piramidei lui Keops. Am inceput sa urc si cu toate ca nu sufar de claustrofobie am inceput sa repir greu, aerul umed si parca din alta lume, nemaisimtit imi dadea fiori. Lumina era asigurata de niste neoane rare si destul de slabe, nu stiam cat mai am, urcam cu greu! La un momentdat lumina a clipit 2-3 secunde, toti oamenii au inceput sa tipe, a fost panica, apoi s-au aprins. Ne-am uitat unii spre altii, am zambit in semn de sprijin si am continuat. Eram speriata, m-am uitat in spate, in sus, am simtit parca tonele de piatra deasupra mea, incercam sa ma linistesc. Stiu ca pot! M-am uitat in stanga mea, si coborau doi batrani, inalti, mergeau stil “mersul piticului” si zambeau, atunci mi-am zis, daca ei au putut, pot si eu! Si urcam, si urcam!

Unul dintre cei care coborau mi-a spuns in engleza: coboara, e asa pana sus! Nu stiu nici acum de ce m-a mintit, dar eu mi-am ascultat instinctul si am continuat. Ajungi la un moment dat intr-o zona inalta, 7-8 metri inaltime si 4-5 latime, lux, iti tragi sufletul si mergi mai departe. 80% din urcare am finalizat-o, mai avem putin. Inca un culoar stramt, si ajungi in camera mortuara. Sarcofagul la locul lui. Ma uit in jur si vad o multime de oameni care se rugau, faceau incantatii, masurau din priviri. Este locul in care meditatia este la ea acasa, oamenii se reculeg, isi asculta sufetul. Este o reusita! Camera mortuara este pietruita cu blocuri de granit rosu (cuburi de 1 metru), puse unul peste celalat, pana sus. Geometrie, zeitate, extraterestii, nu ai cum sa fi uman si sa faci asta. Este perfecta! Cu ganduri bune, cu ideea ca exista mai mult decat stim noi incepi coborarea si la iesire, simti ca ai cucerit timpul si lumea! Am invins!

Si daca nu te-am convins, sigur te pot convinge cu frumusetea Marii Rosii, cea mai frumoasa mare din lume. Esti pasionat de scufundari, aici este ideal sa faci cunostiinta cu minunata lume subacvatica.

Pe langa toate astea, resorturile din Hurgada si Sharm el Sheik sunt direct pe plaja, sunt in sistem all inclusiv, iar destinatia este insotrita si primitoare toata perioada anului.

Calatoreste, de restul ne ocupam noi!